چرا پرینترم پرینت نمی‌گیرد؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

سوالات و مشکلات رایج چاپگر

هیچ چیز خسته کننده تر از زمانی نیست که شما نیاز به چاپ چیزی دارید و چاپگر شما همکاری نمی کند! مطمئناً برای همه شما پیش آمده است که باید متن خاصی را چاپ کنید. اما ناگهان با صفحات خالی، تصاویر یا خطوط تار و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه می شوید.

همه افرادی که با چاپگرها سر و کار دارند می توانند با چنین مشکلاتی مواجه شوند. بنابراین، در این مقاله از آوا فرهنگ آریا، تصمیم گرفتیم تمام سوالات رایج و مشکلات رایج چاپگر را بررسی کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا چاپگر من چاپ نمی کند؟

عدم دریافت پرینت یک مشکل جدی و آزاردهنده است و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. به عنوان مثال، این مشکل ممکن است به دلایل بسیار ساده ای مانند مشکلات شبکه، کم بودن جوهر یا کارتریج تونر، گیر کردن کاغذ و ... رخ داده باشد. همچنین علت آن می تواند به مشکلات پیچیده ای مانند نیاز به سرویس، خرابی فیزیکی، درایور سخت افزار مربوط باشد. مشکل و غیره. پس باید تمام اتصالات و نرم افزار و سخت افزار چاپگر خود را به طور کامل بررسی کنید تا علت دقیق این مشکل را کشف کنید.

چرا چاپگر من چاپ نمی کند؟

چرا چاپگر من وصل نمی شود؟

یکی دیگر از سوالات متداول و مشکلی که چاپگر با آن مواجه است، وصل نبودن چاپگر است. عدم اتصال پرینتر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برای حل این مشکل باید بفهمید که علت مشکل کجاست و تمام اتصالات و سلامت آنها را بررسی کنید. یعنی قبل از انجام هر کار دیگری باید بررسی کنید که کابل USB شما سالم است یا خیر. هنگامی که از سالم بودن کابل ها و اتصالات چاپگر مطمئن شدید، باید سایر مشکلات را بررسی کنید.

یکی از دلایل عدم اتصال چاپگر این است که در سیستم شما شناسایی نمی شود. برای رفع این مشکل، می توانید درایور چاپگر را به روز کنید. همچنین می‌توانید ابزارهای عیب‌یابی را برای تشخیص و رفع مشکلات چاپگر خود امتحان کنید. برای انجام این کار، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

1) وارد کنترل پنل سیستم خود شوید.

ابزارها و چاپگرها

2) روی Devices and Printers کلیک کنید.

3) چاپگر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. سپس Troubleshoot را انتخاب کنید.

4) اجازه دهید سیستم شما عیب یابی کند و دستورالعمل های روی صفحه را برای رفع آن دنبال کنید.

علاوه بر این مثال‌ها، عیب‌یابی چاپگر یا اسپولر چاپگر نیز می‌تواند به شما در یافتن علت مشکل کمک کند. این سرویس تعامل با چاپگر را مدیریت می کند و گاهی اوقات راه اندازی مجدد این سرویس مشکل قطع اتصال چاپگر را حل می کند.

برای این کار کافیست services.msc را در قسمت RUN تایپ کرده و OK کنید.

services.msc

سپس یک سرویس چاپگر پیدا کنید. اگر سرویس در حال اجرا است، ابتدا روی سرویس کلیک راست کرده و Stop را انتخاب کنید. در نهایت روی Start کلیک کنید تا دوباره راه اندازی شود.

صف چاپ

پس از انجام این مراحل سیستم خود را ریستارت کنید. شاید با این کار مشکل برطرف شود و چاپگر شما وصل شود. گاهی اوقات، عدم اتصال چاپگر به مشکل سخت افزاری مربوط می شود. اگر چاپگر شما به درستی کار نمی کند و مشکل سخت افزاری وجود دارد، در اسرع وقت با فروشنده چاپگر یا شرکت گارانتی تماس بگیرید تا مشکل برطرف شود.

چرا چاپگر من آفلاین است؟

یکی دیگر از پرسش ها و مشکلات رایج چاپگر این است که چاپگر به طور ناگهانی قطع می شود و به شبکه وصل نمی شود. تشخیص آفلاین بودن چاپگر معمولاً آسان است. زیرا در صورت آفلاین بودن پیامی در سیستم شما ظاهر می شود که این مشکل را به شما اطلاع می دهد. چاپگر آفلاین ممکن است به دلیل مشکل Wi-Fi، مشکل اتصال سیستم، پیکربندی اشتباه و غیره باشد.

اولین قدم برای حل این مشکلات چاپگر این است که کابل ها و پورت های خود را از نظر آسیب فیزیکی ارزیابی کنید. مطمئن شوید که چاپگر شما به منبع برق وصل است و همه کابل ها به درستی وصل شده اند. اگر با کابل وصل شده‌اید، آن را در همه پورت‌های دستگاه خود تست کنید یا پورت دیگری را امتحان کنید تا مطمئن شوید کابل مشکلی ندارد. اگر از طریق Wi-Fi متصل هستید، چاپگر را با کابل به رایانه وصل کنید تا ببینید آیا چاپگر شما کار می کند یا خیر. اگر چنین است، ممکن است مشکل از اتصال شبکه شما باشد.

در این مرحله، باید مطمئن شوید که اتصال شبکه شما کار می کند و چاپگر به همان شبکه Wi-Fi رایانه متصل است. معمولاً منوی داخلی چاپگر به شما نشان می دهد که به کدام شبکه متصل است. با این حال، می توانید برای راهنمایی بیشتر در مورد افزودن شبکه Wi-Fi به دفترچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید.

اگر اتصال خوب باشد؛ اما چاپگر هنوز آفلاین است، باید موارد زیر را در رایانه خود انجام دهید.

1. ابتدا چاپگر و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

2. چاپگر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید. برای این، مسیر:

به Settings > Devices > Printers & Scanners رفته و از قسمت Printer گزینه Set as default printer را انتخاب کنید.

3. سپس تیک Print Print را بردارید و از printer offline استفاده کنید.

4. هنگامی که پیام "تنظیم این چاپگر به عنوان یک چاپگر پیش فرض به این معنی است که ویندوز مدیریت چاپگر را متوقف خواهد کرد" ظاهر شد، روی OK کلیک کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، درایور چاپگر را به‌روزرسانی یا دوباره نصب کنید.

چرا چاپگر من کند چاپ می کند؟

در بیشتر موارد، این مشکل به دلیل تنظیمات نادرست تراکم جوهر ایجاد می شود و مشکل جدی نیست. اگر چاپگر شما روی تراکم جوهر کم تنظیم شده است، آن را تغییر دهید و تصاویر و متون مختلف را به راحتی چاپ کنید. البته ممکن است تمام شدن جوهر دلیل بسیار ساده ای برای این مشکل باشد که به راحتی برطرف خواهد شد.

چاپگر من چه چیزی را چاپ خواهد کرد؟

یکی دیگر از مشکلات رایج چاپ که بسیاری از خوانندگان با آن مواجه می شوند، چاپ کاغذ سفید خالی و خروج از چاپگر است. دلایل مختلفی وجود دارد که یک چاپگر ممکن است به طور تصادفی صفحات خالی تولید کند. رایج ترین کارتریج های جوهر خالی، کارتریج های نادرست نصب شده و گرفتگی نازل ها هستند. گاهی اوقات مشکلات درایور و نرم افزار نیز می تواند باعث این مشکل شود.

برای حل این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

1. مطمئن شوید که چاپگر روی یک سطح صاف و ثابت قرار دارد و پایه آن در همه جهات کشیده شده است. اگر چاپگر کج یا زاویه دار باشد، به درستی کار نخواهد کرد.

2. کارتریج ها را بررسی کنید و در صورت قدیمی بودن آنها را تعویض کنید.

3. مطمئن شوید که کاغذ مناسب را انتخاب کرده اید.

4. مطمئن شوید که تنظیمات اندازه، جهت و طرح بندی کاغذ در نرم افزار چاپگر شما صحیح است.

5. مطمئن شوید که هیچ صفحه خالی در سند شما وجود ندارد. اگر نرم‌افزار چاپگر دارای گزینه پیش‌نمایش است، می‌توانید قبل از چاپ، صفحات خالی را بررسی کرده و در صورت لزوم آنها را حذف کنید.

6. اگر از Windows یا Mac استفاده می کنید، از صفحه خالی نرم افزار چاپگر خود صرف نظر کنید.

چرا چاپگر من نصب نشده است؟

اگر پیغام خطایی دریافت کردید که چاپگر نصب نشده است یا چاپگر به عنوان یک گزینه در ویندوز و برنامه های شما ظاهر نمی شود، ممکن است مشکلاتی در خود دستگاه، اتصال آن به سیستم یا رایانه شما وجود داشته باشد.

برای رفع این مشکل، می توانید درایورهای چاپگر را به روز کنید یا چاپگر را از سیستم خود حذف کرده و دوباره نصب کنید. گاهی اوقات ممکن است چاپگر شما با سیستم عامل کامپیوتر شما سازگار نباشد. بنابراین، قبل از خرید چاپگر، مطمئن شوید که از سیستم عامل کامپیوتر شما پشتیبانی می کند.

چرا چاپگر من دندانه دار است؟

چاپ اشتباه اسناد یکی دیگر از سوالات و مشکلات رایج چاپگرها است. یکی از شایع ترین دلایل پیچ خوردگی کاغذ، تراز نشدن کارتریج در چاپگر است. برای حل این مشکل، ابتدا پوشش کاغذ و محل کارتریج چاپگر را بررسی کنید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که کاغذ در حین چاپ گیر نکرده است. اگر این موارد را تأیید کردید و مشکل سخت افزاری وجود نداشت، باید چاپگر خود را بازنشانی کنید:

1. ابتدا روی دکمه Start Printer کلیک کنید یا تنظیمات چاپگر را در رایانه خود وارد کنید.

2. Utilities را باز کنید و روی Align Printer کلیک کنید.

3. در این مرحله حدود 7 دقیقه طول می کشد تا فرآیند تنظیم راهرو شروع شود.

4. در نهایت پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند مشاهده خواهید کرد.

چرا چاپگر من اشتباه چاپ می کند؟

چرا چاپگر من روشن نمی شود؟

مشکل روشن نشدن چاپگر، در عین سادگی، می تواند بسیار دردسرساز باشد. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و بررسی و رفع علت آن زمان زیادی می برد.

به عنوان مثال، این مشکل می تواند ناشی از مشکلات سخت افزاری، خرابی کابل، مشکلات پریز برق و ... باشد. ممکن است مرتبط باشد؛ بنابراین، باید هر اتصال را به صورت آزمایشی و خطا بررسی کنید و صحت سوکت، کابل، پریز و سایر قطعات را بررسی کنید.

توصیه ما به شما این است که برای اطلاع از علت دقیق روشن نشدن چاپگر و تعمیر حرفه ای آن با نماینده برند چاپگر خود تماس بگیرید.

چرا چاپگر من سایه تولید می کند؟

گیر کردن چاپگر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این بخش به برخی از آنها می پردازیم:

1. مشکل کارتریج و جوهر. برای حل این مشکل کارتریج را بردارید و یکبار تکان دهید تا پودر موجود در کارتریج به طور یکنواخت پخش شود.

2. نورپردازی نامناسب: نور نامناسب یکی از دلایل اصلی سایه های چاپگر است. باید سلامت درام را بررسی کنید و در صورت خرابی یا قدیمی بودن آن را تعویض کنید.

3. استفاده از کاغذ اشتباه: حتما بررسی کنید که آیا سایه ها روی کاغذهای مختلف تکرار می شوند یا با کاغذهای خاصی مرتبط هستند.

4. وجود گرد و غبار: باید چاپگر و فیوزر آن را کاملا تمیز کنید تا مطمئن شوید که سایه ربطی به وجود گرد و غبار و آلودگی ندارد.

5. رطوبت: گاهی اوقات وجود رطوبت در محیط منجر به سایه زدن چاپگر می شود. بنابراین، مطمئن شوید که آن را در محیطی بدون رطوبت قرار دهید.

با این چند راه حل ساده مشکل سایه چاپگر برطرف خواهد شد.

چرا چاپگر من سیاه چاپ می کند؟

برای بررسی علت و رفع این مشکل، باید نیمی از کاغذ چاپ شده را بردارید و ببینید آیا چاپ کاملا سیاه است یا خیر. سپس درام تصویربرداری روی تونر را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپی وجود دارد یا خیر. اگر کاملاً سیاه است یا کارتریج تونر آسیب دیده است، مشکل از منبع تغذیه و ولتاژ بالای آن است. در بیشتر موارد با اصلاح این موارد می توانید این مشکل را به طور کامل حل کنید.

اخرین حرف

در این مقاله سعی شده است تا متداول ترین سوالات و مشکلات رایج پرینترها را بررسی کنیم و برای هر یک راه حل مناسب ارائه دهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم به شما در حل مشکلتان کمک کرده باشیم. اما اگر همچنان سوال یا مشکلی در این مقاله وجود داشت فراموش نکنید که آنها را از طریق قسمت نظرات انتهای همین صفحه با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

برداشت شده از: چرا پرینترم پرینت نمی‌گیرد؟

 

 





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : tarANEH
ت : سه شنبه 14 شهريور 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی